Jika anda masih baru disini, sila masukkan email anda utk dapatkan update-update terkini setiap hari melalui email dan melanggan Pelesit Selatan blog. Percuma je!

Delivered by FeedBurner

Review Penuh Bahasa Melayu Benelli RFS 150i 2017



Review Penuh Bahasa Melayu Benelli RFS 150i

2017 Benelli RFS150i kini di Malaysia – enjin Euro 3, suntikan bahanapi, 15.5hp – RM6,988 (standard), RM7,338 (SE)

Moped pertama dari Benelli untuk pasaran Malaysia, RFS150i, hadir dengan ciri-ciri yang dicari beserta harga yang berpatutan. Hanya RM6,988 untuk model standard, jentera Rider For Speed (RFS) 150i akan memberikan kuasa sebanyak 15.5hp dari enjin SOHC yang patuh Euro 3.

Enjin SOHC patuh EURO 3 ini hadir dengan 1-silinder tetapi dilengkapi dengan sistem ‘3-Spark’ yang menggunakan 3 palam pencucuh.

Cukup berkuasa enjin ini pada ukuran 15.5hp. Harga pula serendah RM6,988 untuk model standard. Benelli benar-benar ingin menjadi satu nama yang disebut-sebut di Malaysia dalam dunia motosikal bukan hanya sekadar singgah, tetapi menguasai pasaran.

Rekaan keseluruhan

“Really nice bike” – kata admin Kesh. Rekaan Benelli RFS150i ini menarik walaupun ini adalah kali pertama moped ini dihasilkan oleh Benelli untuk pasaran Malaysia. Jentera dengan rekaan yang agak radikal sebegini biasanya memberikan persepi 50-50 samada cantik atau tidak. Namun, jika kualitinya cukup baik dengan kuasa 15.5hp yang tidak hanya nampak besar atas kertas, dan terbukti di jalanan, pastinya jentera ini boleh mengubah persepsi awal orang ramai bahawa RFS150 juga cantik malah berkuasa.

Untuk lebih banyak video menarik setiap hari sila subscribe channel youtube kami https://www.youtube.com/c/PelesitSelatan dan layari juga blog kami di http://pelesitselatan.blogspot.com

No comments:

Post a Comment